Over Academische Reizen

Menu

Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord

Onderstaand hebben we een aantal veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.
Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een email.

Vragen over bootreizen

  • Hoe kan ik aan boord betalen?

    Dit verschilt per schip. Bij uw reisbescheiden, die u 14 dagen voor vertrek ontvangt, wordt ook uitgelegd wat de betaalmogelijkheden aan boord zijn. Meestal kunt u in euro’s of met creditcard betalen. Vaak is er geen mogelijkheid om aan boord te pinnen.

Vragen over visa

  • Hoe zie ik of ik een visum nodig heb?

    Indien er voor de gekozen bestemming een visum nodig is, wordt dit vermeld.

Vragen over voorwaarden

  • Als ik een reis via deze website boek, is dat dan definitief?

    Ja. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde 'afkoelingsperiode', die in de wet 'kopen op afstand' wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die u via onze site boekt.

    Ook als u een boeking op aanvraag maakt is dit niet vrijblijvend maar definitief. U krijgt binnen enkele werkdagen bericht of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet is gelukt mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

Vragen over bootreizen

  • Hoe kan ik aan boord betalen?

    Dit verschilt per schip. Bij uw reisbescheiden, die u 14 dagen voor vertrek ontvangt, wordt ook uitgelegd wat de betaalmogelijkheden aan boord zijn. Meestal kunt u in euro’s of met creditcard betalen. Vaak is er geen mogelijkheid om aan boord te pinnen.

  • Hoe moet ik de excursies betalen?

    Excursies zijn bij de reissom inbegrepen tenzij anders vermeld.

Vragen over voorwaarden

  • Als ik een reis via deze website boek, is dat dan definitief?

    Ja. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde 'afkoelingsperiode', die in de wet 'kopen op afstand' wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die u via onze site boekt.

    Ook als u een boeking op aanvraag maakt is dit niet vrijblijvend maar definitief. U krijgt binnen enkele werkdagen bericht of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet is gelukt mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

  • Welke voorwaarden hanteert Academische Reizen?


    Zie de voorwaardenpagina

Vragen over bootreizen

  • Hoe kan ik aan boord betalen?

    Dit verschilt per schip. Bij uw reisbescheiden, die u 14 dagen voor vertrek ontvangt, wordt ook uitgelegd wat de betaalmogelijkheden aan boord zijn. Meestal kunt u in euro’s of met creditcard betalen. Vaak is er geen mogelijkheid om aan boord te pinnen.

  • Hoe moet ik de excursies betalen?

    Excursies zijn bij de reissom inbegrepen tenzij anders vermeld.

  • Is er een lift aan boord van het schip?

    Indien er een lift aanwezig is, staat dit vermeld in de reisbeschrijving. Dit verschilt per schip.

  • Kan ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen aan boord?

    Over het algemeen dient u goed ter been te zijn voor deelname aan onze reizen.
    Wegens beperkte ruimte in de gangpaden kan aan boord van de schepen geen gebruik gemaakt worden van rolstoelen, rollators en scootmobielen. Het is wel mogelijk een inklapbare rollator, rolstoel of scootmobiel mee te nemen aan boord om tijdens excursies te gebruiken. Dit dient u vooraf te melden bij Academische Reizen en u dient vergezeld te worden door iemand die u behulpzaam is.

  • Kan ik gebruik maken van een opstapservice?

    Indien er gebruik gemaakt kan worden van een opstapservice kunt u dit nalezen in de reisbeschrijving. Academische Reizen behoudt zich het recht voor bij te weinig aanmeldingen voor een opstapplaats wijzigingen door te voeren, en kan derhalve geen opstapplaatsen garanderen.

Vragen over visa

  • Hoe zie ik of ik een visum nodig heb?

    Indien er voor de gekozen bestemming een visum nodig is, wordt dit vermeld.

  • Wie regelt mijn visum?

    Voor sommige reizen is een visum en een toeristische uitnodiging vereist. Academische Reizen heeft ervoor gekozen om dit via een specialist te laten verlopen. Visumcentrale biedt een professionele afhandeling zodat u gemakkelijk en snel over de juiste reisdocumenten beschikt. De experts van Visumcentrale helpen u met betrouwbare informatie per telefoon en e-mail en waken zorgvuldig over uw vertrouwelijke gegevens en privacy.

    Visumcentrale zal u ca. 4-8 weken voor vertrek namens Voyage & Culture rechtstreeks informeren over de visumprocedure en u informeren over de exacte kosten. Mocht u dit niet op prijs stellen of zelf uw visum willen regelen, wilt u dit dan aangeven door te mailen naar info@academischereizen.nl ? Indien u eerder wilt beginnen met uw visumaanvraag gebruikt u dan de link www.visumcentrale.nl/academischereizen.

    Voor alle duidelijkheid vermelden wij dat zowel de toeristische uitnodiging als het visum via Visumcentrale geregeld wordt. U betaalt de kosten hiervoor rechtstreeks aan Visumcentrale. Hoewel er voordeligere manieren zijn, waarborgt Visumcentrale een correcte en nauwkeurige afhandeling zodat u zorgeloos aan uw reis kunt beginnen.

Algemene vragen

  • Gaat een reis door?

    Indien een reis voldoende deelnemers heeft om doorgang te vinden, wordt dit bij de reisbeschrijving vermeld.

    Academische Reizen behoudt zich het recht voor tot 21 dagen voor vertrek een reis te annuleren indien er onvoldoende aanmeldingen zijn. De bedoelde annulering zal door ons zo tijdig mogelijk aan de geboekte deelnemers worden meegedeeld. In dat geval worden alle reeds betaalde bedragen aan de deelnemers gerestitueerd. Indien zich gewichtige omstandigheden voordoen die uitvoering van de reis onmogelijk of onwenselijk maken kan de organisatie op elk moment besluiten de reis te annuleren.

    Wij zullen altijd proberen een alternatief te bieden. Indien dit niet door de reizigers wordt aanvaard worden alle reeds betaalde gelden teruggestort.

    Indien het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies heeft gegeven dan beoordelen wij van geval tot geval hoe wij daarmee omgaan.

    In alle gevallen zijn de toepasselijke ANVR-voorwaarden van kracht.

  • Hoe kan ik betalen?

    U kunt gemakkelijk een overboeking doen op ons bankrekeningnummer o.v.v. uw reserveringsnummer. Indien u kort voor vertrek boekt dient dit te gebeuren per spoedopdracht of per internetbankieren. Wij accepteren geen creditcard betalingen.

  • Hoe laat vlieg ik?

    De definitieve vluchttijden en verzamelplaats worden vermeld in de reisbescheiden die u ongeveer 14 dagen voor vertrek zult ontvangen.

  • Ik ben vegetariër/ik heb een dieet; kan ik dit t.b.v. mijn maaltijden doorgeven?

    Alleen op intercontinentale vluchten kunnen tegenwoordig nog maaltijdwensen doorgegeven worden. Dit geldt dus niet voor vluchten binnen Europa en naar Rusland. Wel is het mogelijk speciale wensen aan hotels door te geven. Op het aanmeldingsformulier kunt u uw dieetwensen vermelden.

  • Ik moet annuleren, wat nu?

    Afhankelijk van de termijn waarop geannuleerd wordt, gelden verschillende voorwaarden voor kosten volgens de ANVR-voorwaarden. U kunt telefonisch uw annulering doorgeven. U dient echter altijd nog een schriftelijke bevestiging (per post, per fax of per e-mail) te sturen. Na ontvangst van de bevestiging maken wij de annuleringsnota in orde. Indien er bij Academische Reizen een annuleringsverzekering is afgesloten, ontvangt u bij de annuleringsnota tevens een schadeformulier van De Europeesche Verzekeringen.

  • Ik wil een optie, kan dat?

    Indien er nog voldoende plaats is kan vaak een optie gegeven worden van 1 week. Na de afgesproken datum vervalt de optie automatisch. Wanneer er echter nog maar weinig plaats beschikbaar is, kan het zijn dat een optie voor slechts enkele dagen gegeven kan worden.

  • Ik wil langer blijven, kan dat?

    Verlenging van het verblijf is in veel gevallen mogelijk. U kunt uw wensen noteren op het aanmeldingsformulier. Academische Reizen zal dan de beschikbaarheid van vlucht en hotel controleren en u een prijs voorleggen.

  • Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

    Indien de betaling bij ons binnen is worden de reisbescheiden ongeveer 2 weken voor vertrek per post thuisgestuurd. Indien u uw reis kort voor vertrek heeft geboekt en er is geen tijd om ze op te sturen, dan krijgt u uw papieren per e-mail toegestuurd.

  • Wat is een aanvraag?

    Op aanvraag betekent dat niet alle onderdelen van de door u uitgekozen reis direct beschikbaar zijn. Indien u een reis op aanvraag boekt, proberen wij dit onderdeel als nog voor u te reserveren. Indien dit lukt is de reis definitief. Dit houdt in dat u deze niet meer kosteloos kunt annuleren. Indien niet alle onderdelen gereserveerd kunnen worden, zullen we u een passend alternatief aan proberen te bieden. Indien u niet akkoord gaat met het alternatief, wordt de boeking kosteloos voor u geannuleerd en komt de aanvraag te vervallen.

  • Wat voor mensen gaan er mee?

    U reist in kleine groepen van gelijkgestemden, meestal tussen de 50 en 80 jaar, met culturele, historische interesse.

    De samenstelling van een groep is van te voren niet te voorspellen. U kunt natuurlijk te allen tijde contact met ons om nemen om te vragen wat voor reizigers tot nu toe een bepaalde reis geboekt hebben: echtparen, alleenreizende, mannen of vrouwen.

  • Wat voor soort reizen biedt Academische Reizen?

    Academische Reizen biedt een breed scala aan culturele reizen, die geleid worden door specialisten op verschillende culturele vakgebieden. De gezelschappen zijn klein en de verzorging van zeer goed niveau.

Bewaarde
reizen

Larenweg 40, 5234 KA 's-Hertogenbosch 020 589 29 40 info@academischereizen.nl
  • Volg ons via Facebook

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwe reizen en actuele informatie.